30 września 2022 roku w Hotelu Zamek Ryn odbyło się szkolenie z zakresu innowacji zorientowanych na klienta.
Szkolenie zostało zorganizowane w ramach międzynarodowego projektu ICIinSMEs prowadzonego wspólnie z Parlamentem Hanzeatyckim.
W spotkaniu udział wzięły 23 osoby będący przedstawicielami 19 firm. Naszym wykładowcą była dr inż. Monika Zajkowska (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Hanzeatycki Instytut Wspierania Małych i Średnich Przedsiębiorstw).
Uczestnicy zapoznali się z pojęciem innowacji z perspektywy: światowej, przedsiębiorstwa oraz klienta; dowiedzieli się co składa się na potencjał innowacyjności oraz na co przekłada się nastawienie na innowacje; poznali 100 największych wynalazków 2020 roku; zapoznali się z różnicami pomiędzy: Innowacjami opartymi o klienta (customer-focused innovation), Innowacjami zorientowanymi na klienta (customer-centric innovation) oraz Innowacjami podążającymi za klientem (customer-driven innovation) a także poznali aktualne trendy technologiczne.
Jeśli chcieliby Państwo dowiedzieć się więcej na temat naszego projektu zachęcamy do odwiedzenia poniższych stron:
→ https://irolsztyn.pl/iciinsmes/
Innowacje zorientowane na klienta
“Innowacje zorientowane na klienta opisują zmianę z innowacji dla klientów na innowacje z klientami. Dlatego klient bierze aktywny udział w procesach innowacyjnych i staje się głównym źródłem pomysłów na inicjowanie działań innowacyjnych. Integrując filozofię innowacji zorientowaną na klienta, firmy otwierają swoje działania badawczorozwojowe, co oznacza, że proces innowacji odbywa się przy wkładzie z wewnątrz i na zewnątrz firmy. Klienci są zaangażowani we wszystkie etapy procesu innowacji.”
(Desouza i in. 2020; Steinhoff & Breuer, 2014; Zajkowska, 2017)
Zapraszamy do zapoznania się z galerią ze szkolenia: